skip to main content
NL EN
FIU-Nederland
Home Veelgestelde vragen Mijn melding is geweigerd. Wat moet ik nu doen?

Mijn melding is geweigerd. Wat moet ik nu doen?

Indien u het bericht heeft ontvangen dat uw melding is geweigerd, betekent dit dat er in de inhoud van uw melding iets niet klopt en dat de melding niet door de FIU-Nederland is geregistreerd.

In het Meldportaal kunt u via ‘Verzonden meldingen’ uw afgewezen melding vinden. U kunt dit formulier openen en aanpassen. Een uitgebreide instructie vindt u hier.

  • Ja, ook een voorgenomen nog niet uitgevoerde transactie moet u melden bij de FIU-Nederland als u veronderstelt dat deze ongebruikelijk is.

  • Als uw organisatie bij de FIU-Nederland is geregistreerd, dan heeft uw organisatie een eigen identiteitsnummer voor meldingen; het Melder ID. U kunt uw Melder ID vinden onder Mijn Melderdetails in het Meldportaal.

  • Nee, u dient voor elke ‘hoedanigheid’ apart als meldingsplichtige instelling geregistreerd te worden.

    Bent u bijvoorbeeld makelaar in onroerend goed én taxateur dan is het afhankelijk van de situatie in welke hoedanigheid u de melding doet. In dat geval dient u twee registraties bij de FIU-Nederland te hebben: één als makelaar en één als taxateur. Stelt u een ongebruikelijke transactie vast tijdens taxatiewerkzaamheden dan meldt u als taxateur, gebeurt hetzelfde tijdens uw makelaarspraktijken dan meldt u als makelaar.

  1. Vorige
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
  6. 5
  7. 6
  8. Volgende